Sponsoring van kansarme kinderen in het vervolgonderwijs

Na de basisschool is er voor (wees)kinderen geen enkele kans om verder te studeren omdat hun familie dat niet kan betalen. Stichting OKE zorgt voor het schoolgeld, het uniform, de boeken en overig lesmateriaal in overleg met het onderwijzend personeel. Tevens krijgen zij een warme maaltijd per dag en, indien nodig, medische hulp. Er is goed contact met artsen en medewerkers van de kliniek in Sondu en met het nabijgelegen poliocentrum. De kinderen zijn erg gemotiveerd en werken hard.

Kleuteropvang
Voor peuters en kleuters tot 4 jaar is er over het algemeen geen enkele opvang. In 2008 is gestart met kleuteropvang voor circa 25 peuters. De overwegend alleenstaande moeders hebben hierdoor hun handen vrij om groenten etc. op de markt te kunnen verkopen. Tevens wordt de ontwikkeling van deze peuters gestimuleerd door o.a. knutselen, voorlezen en spelletjes doen. Vanwege het succes is de kleuteropvang inmiddels uitgegroeid tot een echte kleuterschool genaamd "Little Angels".

Klik hier voor een filmpje op Facebook.

Gezondsheidzorg

In 2014 is in Kenya een cursus Community Health afgerond. Deze cursus is gefinancierd door de Eshofmarkt.

CHW groepsfoto cursus Community Health web