Sponsoring

Stichting OKE krijgt al jaren steun van verschillende particulieren, die zich betrokken voelen en hun steun hebben aangeboden. Zoals in de jaarrekening te zien is, komt ongeveer 95% rechtstreeks ten goede aan de projecten in Kenia. Omdat Stichting OKE een ANBI-status heeft, zijn giften fiscaal aftrekbaar. Kijk voor meer informatie hieronder bij Fiscaal vriendelijk geven of neem contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Om u een idee te geven van de kosten:
De 4-jarige middelbare schoolopleiding kost ongeveer € 300,-- per kind per jaar (inclusief uniform, schoolboeken en overig lesmateriaal, warme maaltijd en medische verzorging). Na de examens is er een overbruggings jaar omdat het een paar maanden duurt voordat de resultaten bekend zijn. Daarna kunnen studenten met goede resultaten in aanmerking komen voor een studiebeurs, ook dat kost tijd. De totale sponsering voor 1 student beslaat daarom 5 jaar.
Wilt u ons steunen met een vast bedrag, dan kan dat op verschillende manieren:

• Vriend van Stichting OKE: minimaal € 10,-- per kwartaal
  • Sponsor van student: € 300,-- per jaar (of € 25,-- per maand)
  • Ook eenmalige giften zijn erg welkom. Wij zijn blij met elk bedrag, hoe klein ook!

anbiU kunt uw bijdrage storten op:

IBAN: NL10INGB0003169994
ten name vanStichting OKE te Heteren.

ANBI-status
Stichting OKE is door de Belastingdienst erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent dat uw giften aan Stichting OKE aftrekbaar zijn voor de inkomstenbelasting. Indien u overweegt onze stichting te sponseren met giften, dan is het voordeliger om dat te doen door gebruik te maken van de faciliteiten die de Belastingdienst biedt (zie hieronder).

Het fiscale nummer / RSIN nummer van de Stichting OKE is 805894640.
Dit nummer is ook te vinden op de website van de belastingdienst.

Fiscaal vriendelijk geven

Omdat de Stichting OKE de ANBI-status heeft betekent dat dat als u een gift aan onze stichting doet, u het gegeven bedrag van uw belastbaar inkomen mag aftrekken, waardoor u minder belasting betaalt.
U kunt uw giften doen als periodieke gift of als een gewone of eenmalige gift.

Periodieke giften
Als u met de Stichting OKE een schriftelijke overeenkomst sluit voor een periodieke gift in geld voor de duur van tenminste 5 jaar, dan mag u deze jaarlijkse gift van de belasting aftrekken. Er geldt dan geen drempel en geen maximum voor de aftrekbaarheid.
De gift stopt uiterlijk bij uw overlijden of het overlijden van een ander dan de schenker. U moet wel bij het vastleggen van de gift een keuze maken of u de uitkeringen laat stoppen bij uw eigen overlijden of bij het overlijden van de ander. Ook stopt de gift indien de ANBI-status van de stichting vervalt, u uw baan verliest of als u arbeidsongeschikt wordt.
Op de website van de belastingdienst www.belastingdienst.nl/giften kunt u een model-overeenkomst vinden. U kunt dit model uiteraard ook bij onze stichting verkrijgen: Klik hier om het belastingformlier te downloaden of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor meer informatie. Het ingevulde formulier kunt u tekenen, scannen en opsturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of per post opsturen naar Stichting OKE, Hoenderkamp 46, 6666 AP Heteren.

Reken voorbeeld periodieke gift met overeenkomst
U legt in de overeenkomst vast dat u de komende 5 jaren elk jaar een vast bedrag van € 300,- doneert aan de Stichting OKE. U mag dan ieder jaar € 300,- van uw belastbaar inkomen aftrekken.
Stel, u valt in de belastingschijf 40,8%. In dat geval komt uw netto schenking op € 177,60 per jaar.

Reken voorbeeld gewone of eenmalige gift
Voor eenmalige giften geldt een drempel van 1% van het verzamelinkomen - totaal van de gezamenlijke inkomsten in box 1, 2 en 3 - van u en uw partner met een minimum van € 60,-Aftrekbaar is de som van de eenmalige giften, verminderd met het drempelbedrag.

Stel dat uw verzamelinkomen uitkomt boven € 30.000,-, dan is een eenmalige gift van € 300,- niet aftrekbaar vanwege de drempel.

Stichting OKE wordt ook gesponsord door:

logo youbedologoverwoerdHosted by Site4U